Τρίτη 5 Μαΐου 2009

Περιορισμοί σε budget, θέαμα, εξέλιξη

Λίγο πριν τον πρώτο αγώνα σε ευρωπαϊκό έδαφος για το 2009, οι ειδήσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες. Κατ’ αρχήν, βγήκε επιτέλους η απόφαση για την προσπάθεια της McLaren να ξεγελάσει τους αγωνοδίκες στη Μελβούρνη και να «κλέψει» βαθμούς από την Toyota. Σε δεύτερη μοίρα περνάει η κόντρα του θείου Bernie με το αφεντικό της Ferrari. Τέλος, η παγκόσμια ομοσπονδία άνοιξε τις πόρτες και σε άλλες ομάδες, καθώς από του χρόνου θα επιτρέπονται 26 μονοθέσια στο grid, δηλαδή, 13 ομάδες ! Και μετά μιλάμε για οικονομική κρίση…

Η FIA λοιπόν, αποφάσισε να τιμωρήσει την McLaren με την εξοντοτική ποινή του αποκλεισμού από τρεις αγώνες με αναστολή για 12 μήνες. Το οποίο σημαίνει, ότι αντί να τιμωρήσουν αυστηρά (μέχρι και αποβολή από το πρωτάθλημα θα μπορούσε να γίνει) την ομάδα που ήταν ήδη υπότροπη λόγω του σκανδάλου κατασκοπίας πριν 2 χρόνια, της χάϊδεψαν τα αυτιά με αυτήν την αστεία τιμωρία. Φήμες αναφέρουν ότι η McLaren απείλησε με ότι θα αποσυρθεί από το πρωτάθλημα, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν ήθελε ο Ecclestone. Τελικά, η ατιμωρησία δεν είναι μόνο Ελληνικό φαινόμενο. Όπου υπάρχει χρήμα, υπάρχει και κατανόηση.

Η κόντρα που έχει ξεσπάσει εδώ και αρκετά χρόνια μεταξύ Max Mosley και Luca di Montezemolo δεν λέει να κοπάσει. Ο ισχυρός άνδρας της FIA απάντησε εγγράφως στον ιδιοκτήτη της Ferrari, ότι πιο σημαντικό για το σπορ είναι να μειωθούν τα έξοδα (budget 40εκ. λίρες Αγγλίας για κάθε ομάδα, χωρις όμως να υπολογίζονται έξοδα χορηγών, αμοιβές οδηγών), από το να έχει την Ferrari στο πρωτάθλημα ! Μια άκρως προκλητική και προσβλητική δήλωση, όχι μονο για την Ferrari, αλλά για όλους τους λάτρεις του αθλήματος. Τα τελευταία χρόνια, η εμπορευματοποίηση που έχει γίνει στο άθλημα, δυστυχώς του έχει κάνει μεγαλύτερο κακό παρά καλό. Μπορεί οι τσέπες κάποιον να φούσκωσαν, αλλά κανείς τους δεν άκουσε ποτέ το φίλαθλο κοινό, ή ακόμα και τα θέλω των οδηγών.

Στα πλαίσια λοιπόν των αποφάσεων για το budget, ορίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ότι τα επιτρεπόμενα μονοθέσια στην εκκίνηση των αγώνων, αυξάνονται από 22 σε 26. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να μπουν στο σπορ κι άλλες ομάδες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ειδικά τώρα που θα υπάρχει και όριο στο budget. Οι τσέπες των διοικούντων θα φουσκώσουν κι άλλο, και τα φαινόμενα των κινητών εμποδίων στις πίστες (βλ. Force India φέτος, Jordan, Jaguar, Minadri, Arrows κ.α παλαιότερα) θα επανεμφανιστούν το 2010, και όλα αυτά σε βάρος του θεάματος, της ποιότητας και της εξέλιξης των μονοθεσίων που υποτίθεται πως κάποτε αυτές οι εξελίξεις θα φτάσουν και στα δικά μας αυτοκίνητα…

Δεν υπάρχουν σχόλια: