
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα πριν την έναρξη του αγώνα. Ο Χάμιλτον έπρεπε να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων (γι’ αυτό δεν εμφανίστηκε ποτέ στην 2η περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών) και έτσι έπεσε 5 θέσεις, εκκινώντας τελικά από την τελευταία θέση. Οι δύο Toyota μηδενίστηκαν και ξεκίνησαν από το pit lane, καθώς η FIA εντόπισε παράβαση κανονισμών σε ότι αφορά τα εύκαμπτα σημεία της πίσω αεροτομής. Η Ιαπωνική ομάδα, όπως ανακοίνωσε, δεν θα κάνει έφεση μετά τον αγώνα, το οποίο σημαίνει ότι ήξεραν πως ήταν παράνομοι.
Η εκκίνηση του αγώνα δεν ήταν καθαρή, όπως παραδοσιακά συμβαίνει στη Μελβούρνη. Ο Μπαρικέλο που δεν έκανε καλή εκκίνηση και βρέθηκε πολύ πίσω, «έσπρωξε» την RBR του Webber με αποτέλεσμα αυτός να έχει επαφή με άλλα 4-5 μονοθέσια. Heidfeld, Kovalainen, και Webber μπήκαν στα pits στον πρώτο γύρο για επιδιορθώσεις στα μονοθέσια.
Παράλληλα, τα δύο Ferrari έκαναν εξαιρετικές εκκινήσεις και βρέθηκαν στην 3η και 5η θέση με τον Massa να ακολουθεί τον δεύτερο Vettel χωρίς όμως να μπορέσει να τον απειλήσει. Ο Button εν τω μεταξύ έκανε τον αγώνα μόνος του. Έφυγε από τον πρώτο γύρο με δύο δευτερόλεπτα διαφορά από τον Vettel και έδειξε να καθαρίζει από νωρίς τον αγώνα.
Στον 18ο γύρο ο Nakajima διέλυσε το μονοθέσιό του με αποτέλεσμα να γεμίσει θραύσματα η πίστα σε εκείνο το σημείο. Από την onboard κάμερα, φάνηκε ότι πάτησε πάνω στα κερμπ και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και κάπου εκεί τελείωσαν όλα. Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν να μπουν στα πιτς για ανεφοδιασμό αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα αρκετά καθυστερημένα και έμεινε πάρα πολύ ώρα μέσα !
Όταν το Safety Car βγήκε από την πίστα, εκτός του ότι ειχαν μηδενιστεί οι διαφορές. δεν είχαν αλλάξει και πολλά. Μόνο ο Barichello είχε χάσει πολλές θέσεις και βρέθηκε στην 10η, αλλά μέσα σε τρεις γύρους ανέβηκε στην 7η κατακτώντας τελικά την 2η θέση παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια του αγώνα !
Και ενώ όλα έδειχναν να πηγαίνουν ήρεμα μεχρι το τέλος, ο Κούμπιτσα προσπάθησε να περάσει τον Vettel αλλά τελικά συγκρούστηκαν. Ο Γερμανός είχε την εσωτερική, όμως ο Kubica είχε πάρει εμφανώς «μουρη» και έπρεπε να στρίψει πρώτος. Στα επόμενα μέτρα ο Kubica έχασε τον έλεγχο καθως ειχε παραμορφωθεί το μονοθέσιο και εγκατέλειψε και αυτός τον αγώνα.
Ο Πρωταθλητής Hamilton με αθόρυβο αγώνα, ανέβηκε στην 6η θέση και εκμεταλλευόμενος την σύγκρουση Vettel – Kubica, ανέβηκε στην 4η θέση.
Κάκιστη εμφάνιση για τις Ferrari. Ο Raikkonen έχασε τον έλεγχο 13 γύρους πριν το τέλος, αλλά γλίτωσε μόνο με μια σπασμένη εμπρός πτέρυγα, ωστόσο εγκατέλειψε λιγο αργότερα, ενώ ο Massa εγκατέλειψε 10 γύρους πριν το τέλος από μηχανική βλάβη.
Θετική ήταν η εμφάνιση των Toyota που ξεκίνησαν από το pit lane αλλά τερμάτισαν στην 3η και 5η θέση.
Τελευταία αναφορά στην έκπληξη της χρονιάς. Ο Ross Brawn, ο πρώην άρχοντας της Ferrari στα χρόνια τις παντοκρατορίας των κόκκινων, έφτιαξε μια ομάδα όνειρο. Η dream team της F1, με ελάχιστες δοκιμές πριν την έναρξη του αγώνα, και χωρίς χορηγούς (δλδ χωρίς λεφτά) έδειξαν ότι αν το κατέχεις το σπορ, μπορείς να κάνεις θαύματα. Προσωπικά ελπίζω να συνεχίσει έτσι η Βρετανική ομάδα μέχρι το τέλος μήπως και οι υπερόπτες υπεύθυνοι άλλων ομάδων καταλάβουν οτι πρέπει να δουλέψουν σκληρά για να έχουν αποτέλεσμα και οτι απλά το όνομα της "φανέλας" δεν αρκεί για να πρωταγωνιστήσεις.
Σε γενικές γραμμές, είδαμε έναν πολύ ενδιαφέρον αγώνα, με προσπεράσεις, στρατηγικές και φυσικά ευχάριστες εκπλήξεις. Οι μεγάλοι καταποντίστηκαν, οι μικροί σήκωσαν ανάστημα, και το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται να είναι το συγκλονιστικότερο των τελευταίων χρόνων. Απ’ ότι φαίνεται οι αλλαγές στους κανονισμούς έφεραν επιτέλους θετικά αποτελέσματα σε ότι αφορά το θέαμα στο άθλημα, που τα τελευταία χρόνια είχε κλονιστεί.
Τέλος, θα ήθελα να πω ένα μπράβο στον ANT1 που έβαλε σε παράθυρο τον αγώνα την ώρα των διαφημίσεων, όπως συμβαίνει σε μεγαλύτερα δίκτυα στον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια παρακαλούσαμε τον Alpha να το κάνει και η απάντηση που είχαμε ήταν ότι «δεν προβλέπεται από τον νόμο» Απ’ ότι φαίνεται, εκτέθηκαν για άλλη μια φορά.
Ραντεβού την ερχόμενη Κυριακή, 5/4/2009 στην Μαλαισία.
Click στην εικόνα για μεγένθυση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου